سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
2سرعت سنج باد هات وایر لوترون LUTRON YK-2004AH30600131541930000001193000000
1طراحی رولر کانوایر در نرم افزار کتیا Roller Conveyor401001126010
بستن

چاپ سه بعدی (پرینتر سه بعدی) مزایای آن


چاپ سه بعدی (پرینتر سه بعدی) مزایای آن.

پیشرفت در تکنولوژی، پرینتر سه بعدی را در صنعت به ارمغان آورده است. چاپ سه بعدی تنها یک تکنولوژی چاپ معمولی نیست، این تکنولوژی باعث تولید اجزای سه بعدی شده که هیجان انگیز، سرگرم کننده و البته مفید و پرکاربرد هستند.

روش پرینت سه بعدی در اکثر صنایع کاربرد دارد، این تکنولوژی در صنعت بسته بندی، صنایع مربوط به وسایل نقلیه، خودرو.هواپیما، صنایع بهداشتی، پزشکی، معماری، و … مفید بوده و به کار می رود. برای درک بهتر قدرت پرینترهای سه بعدی، در اینجا یک لیست از مزایای پرینترهای سه بعدی ایجاد نموده ایم.

چاپ سه بعدی (پرینتر سه بعدی) مزایای آن

1.   مقرون به صرفه بودن

روش های سنتی نمونه سازی، قالب سازی تزریقی و  تولید بسیار گران و پرهزینه می باشند، در صورتی که بهترین چاپگرهای سه بعدی با استفاده از روش تولید افزودنی، قابلیت های بسیار ارزان قیمتی را جهت ایجاد قطعات مختلف ارائه می دهند.

به عنوان مثال در زمینه پزشکی، استفاده از مزایای پرینترهای سه بعدی در ساخت ابزارهای جراحی همچون گیره ها، انبرهای جراحی، تجهیزات جهت بند آوردن جریان خون و چاقوهای جراحی، بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر نسبت به خرید همتای آن از جنس فولاد ضد زنگ و ساخته شده به روش تولید سنتی است.

همچنین پروتزهای تولید شده با  چاپگرهای  سه بعدی نسبت به روش تولید سنتی هزینه بسیار کمتری دارند. پروتز برای قسمت های خاصی از بدن مثل دست ها بسیار کاربرد دارد و به دلیل پوشیدن توسط افراد و امکان پاره شدن آنها به مرور، هزینه های تولید آن با روش سنتی به بیشتر از ۱۰۰۰۰ دلار برسد که رقم بسیار بالایی است.

همچنین برای نوجوانان که هرچند ماه یک بار اندام های آن ها رشد می کند و مجبور به تعویض پروتز هستند، روش سنتی بسیار پرهزینه بوده و عملی نیست، به همین دلیل پرینتر سه بعدی با قابلیت سفارشی سازی کم هزینه قطعات بسیار مقرون به صرفه بوده و خرید یک پروتز جدید چاپ شده با این روش تنها به چند صد دلار هزینه نیاز دارد.

2.   ریسک پایین

اگر شما در حال ساخت یک طرح هستید، می توانید قبل از سرمایه گذاری جهت ساخت قالب، یک نمونه اولیه با استفاده از چاپ سه بعدی بگیرید و آزمایش کنید. به این ترتیب، در صورت لزوم می توانید قالب آن را بار دیگر طراحی کنید و با هزینه کم به اشکالات آن پی ببرید. چاپ یک نمونه اولیه، اطمینان جهت سرمایه گذاری های بزرگ را به وجود می آورد

3.   تولید سریع

تولید نمونه اولیه سنتی نیاز به ابزار و ماشینکاری دارد،  شما نیز باید جهت کار افراد به آن ها هزینه پرداخت کرده و تجهیزات گران قیمت خریداری کنید. همچنین کل فرآیند ممکن است چند هفته طول بکشد، از همه بدتر نمونه اولیه شما هرگز آخرین چیزی نیست که شما نیاز دارید و مجبورید مجددا طراحی آن را تغییر و پروسه را طی نمایید.

دشوار است که بتوانیم یک کسب و کار خوب با تولید نمونه اولیه به روش سنتی ایجاد نماییم، به دلیل آنکه زمان زیادی به هدر رفته و هر مشتری که یک نمونه اولیه از کار خود بخواهد باید هفته ها منتظر بماند و در نتیجه ناامید می گردد.

با این وجود، چاپ سه بعدی تنها چند ساعت طول کشیده و هنگامی که طراح، ترسیم محصول را انجام می دهد، شما می توانید آن را تبدیل به یک فایل قابل خواندن توسط پرینترتبدیل نموده و چاپ نمایید، همچنین پروسه چاپ سه بعدی نیاز به مداخله ندارد، اگر شما آن را در انتهای روز راه انداختید می توانید فردا در انتظار قطعه آماده باشید.

در نتیجه هیچ کس منتظر نخواهند ماند و محصولات سریع تر وارد بازار می شوند.همچنین طراحی مجدد نمونه اولیه و تغییرات در طراحی به سرعت انجام می شود و تمامی روند حتی یک هفته هم طول نمی کشد در نتیجه احتمال برگشت سرمایه بسیار بیشتر و پروسه ریسک کمتری خواهد داشت.  پروسه ای که ماه ها زمان نیاز داشت، با چاپ سه بعدی با هزینه کم تنها چند روز طول می کشد ، پس می توان به مزایای پرینترهای سه بعدی  اذعان داشت.

4.   آسان برای ساخت سفارش

صنایع از روش تولید انبوه یا همان سری کاری برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند، این بدان معنی است که تمام محصولات از یک قالب یکسان ساخته شده و با شکل و طراحی مشابه از خط مونتاژ بیرون می آیند، این موضوع باعث می شود که ساخت یک قطعه منحصر به فرد با این روش بسیار مشکل باشد.

در صورتی که شما با چاپ سه بعدی می توانید هر جسمی را با تغییر جزئی از نمونه اولیه، به صورت سازگار با نیازهایتان بسازید. به عنوان مثال ساخت سفارشی با چاپ سه بعدی در صنایع پزشکی و دندانپزشکی بسیار کاربرد دارد و این اجازه را به کاربر می دهد که بدون هیچ گونه هزینه اضافی طرح موردنظر خود را بسازد. به این ترتیب انسان ها در حال تبدیل شدن به سازندگان جهان اطرافشان هستند.

5.   تولید بدون ابزار

در روش تولید سنتی، تولید ابزار نیازمند زمان، هزینه و نیروی کار خواهد بود، برای برنامه های با حجم کم و متوسط در صنعت چاپ سه بعدی، این مورد می تواند حذف شود، که منتج به صرفه جویی در هزینه، زمان و نیروی کار خواهد گردید که یکی  از مزایایی است که اکثر تولیدکنندگان از آن استفاده می کنند.

6.   ساخت اشکال و ساختار جدید آسان است

روش تولید سنتی به قالب و تکنولوژی برش برای تولید اشکال متکی است. پیش از آن، اضافه کردن سوراخ ها مسیر را تغییر می دهد، در آوردن برآمدگی ها پیچیده یا حفره های داخلی نیز بسیار مشکل است، اما با چاپ سه بعدی رسیدن به تغییرات بسیار آسان است، نازل چاپگر سه بعدی می تواند شکل های بی نهایت و طرح های پیچیده ایجاد نماید، در حقیقت با چاپ سه بعدی امکانات بی پایان است.

7.   تنوع مواد

ترکیب کردن مواد اولیه برای روش های تولید انبوه ایده آل نیست، زیرا ممکن است بسیار پر هزینه باشد، علاوه بر این ترکیب خواص فیزیکی و شیمیایی در روش های سنتی بسیار دشوار است. با این وجود چاپ سه بعدی در این زمینه در حال پیشرفت است، در حقیقت علاوه بر پلاستیک چاپ سه بعدی قابلیت کار با انواع مختلف مواد از جمله فلزات، شیشه، سرامیک، طلا، نقره، کاغذ، مواد بیولوژیکی و حتی مواد غذایی را دارد. با استفاده از مواد مختلف، شما می توانید هر چیزی که در ذهن دارید را تولید کنید.

8.   کیفیت بهتر

اگر شما کیکی را از روی دستور بپزید، به یک کیک با مزه ایده آل خواهید رسید. در صورتی که شما در آشپزی تازه کار هستید، با استفاده از دستور پختی که استفاده نموده اید کیک شما مزه خوبی خواهد داشت، اما ممکن است دارای حباب های هوا ناخواسته، بافت های متفاوت و ضخامت نامناسبی باشد.

اگر شما بتوانید کیک را لایه به لایه بر روی هم تولید کنید شبیه به فرآیندی که پرینتر سه بعدی انجام می دهد کنترل کاملی بر روی آن خواهید داشت، به عبارتی دیگر رهایی یافتن از خطاهای تولید انبوه (سری کاری) باعث تولید محصولات باکیفیت تر می گردد.

9.   سازگار با محیط زیست

یکی از قابلیت هایی که صنایع مختلف باید در نظر بگیرند عدم آسیب زدن به محیط زیست است، چاپ سه بعدی باعث صرفه جویی در انرژی، و تولید ضایعات کمتر می گردد. به عنوان مثال سازندگان هواپیما ۹۰ درصد از متریال خام را جهت رسیدن به محصول نهایی حذف می کنند تا به طرح موردنظرشان برسند.با تکنولوژی تولید افزودنی به کار رفته در چاپگرهای سه بعدی، اتلاف انرژی، اتلاف مواد و در نتیجه تولید زباله به حداقل می رسد، تولید کمتر زباله باعث کاهش صدمه به محیط زیست می گردد.

همچنین قطعات چاپ شده به روش پرینت سه بعدی بدون از دست دادن خواص مکانیکی و عملکردی میتوانند تا ۶۰ درصد سبکتر از محصولات مشابه تولید شده به روش های سنتی باشند و حتی در مواردی خواص فیزیکی و مکانیکی بالاتری از خود نشان می دهندکه در صنایع حمل و نقل به ویژه صنایع هوایی این مهم یعنی سبکتر شدن و در نتیجه کمتر شدن مصرف سوخت که مهمترین دغدغه زیست محیطی جهان امروز است.


چاپ سه بعدی (پرینتر سه بعدی) مزایای آن

10. قابلیت دسترسی

هر روزه دسترسی مردم به پرینترهای سه بعدی بیشتر و بیشتر می شود.  در حال حاضر، قلم های چاپ سه بعدی به وجود آمده که می تواند نتایج مشابهی با چاپگر سه بعدی ایجاد کند، تنها کاربر باید با دست خود آنها را حرکت داده و مانور دهد، با این پیشرفت بسیاری قادر خواهند بود که محصول موردنیاز خود را ایجاد کنند هرکجا که باشند. این سناریو قطعا می تواند ایدئولوژی مصرف گرایی فعلی را تکان دهد. اگر از چاپ سه بعدی پشتیبانی می کنید، احتمالا دوست دارید دسترسی آسان تری به آن داشته باشید.

چاپ سه بعدی از آن نظر بسیار قدرتمند است که می تواند هرچیزی را ایجاد کند. از غذا، لباس و خانه ها گرفته تا بافت و سلول های بدن، علاوه بر این، تکنولوژی چاپ سه بعدی بهتر، ارزان تر، سریعتر، انعطاف پذیر و پایدارتر نسبت به تکنولوژی های دیگر است.

11. انعطاف پذیری برای طراحی های مکرر

مهم نیست که چه طراحی می کنید، هر چه باشد یقینا محصول بی عیبی برای بار اول در نخواهد آمد. امتحان کردن محصول، ارزیابی و رفع نواقص آن بهترین راه برای آنست که ببینید کدام طراحی جواب می دهد و کدام خیر. مدل سازی سریع با پرینتر سه‌بعدی قابلیت انعطاف پذیری زیادی به شما می دهد تا چرخه آزمون و خطا را با هزینه کمتر طی کنید.

12.  کاهش دوباره کاری ها

در حالت معمول، هرچه دیرتر عیبی در محصول پیدا شود، هزینه بیشتری برای رفع آن لازم است. پیدا کردن نقصان محصول و رفع آن همان موقع در قدم اول طراحی، برای جلوگیری از دوباره کاری و اتلاف هزینه و منابع ضروری است. مدل سازی سریع با پرینتر سه‌بعدی، به طراحان صنعتی و مهندسان این امکان را می دهد تا در زمان کوتاه تری، تجدید نظر بیشتری برای رسیدن به مطلوب داشته باشند حتی وقتی شما زمان کمی بین تست تمام و کمال محصول خود تا فروش دارید.

13.به اشتراک گذاشتن ایده ها

نمونه های فیزیکی، به همکاران، مشتری ها و فروشنده ها ایده را بهتر منتقل می‌کند تا نمونه های دیجیتالی. مدل سازی سریع، بازخورد شفاف و لازم را برای تولید یک محصول خوب فراهم می آورد و به طراحان اجازه می دهد تا سریعا نظرات را به خروجی تبدیل کنند.

14.آزمون محصول در دنیای واقعی

قبل از سرمایه گذاری برای تولید انبوه، بدانید که محصول شما دقیقا چه شکلی است و چه طور کار میکند. با امکان اضافه شدن مواد مصرفی بیشتری به پرینتر های سه‌بعدی ماشین های هوشمند هزاره سوم در آینده نزدیک حتی محصول خود را می توانید به همان جنس بسازید، رنگ بندی خود را روی آن پیاده کنید و آن را ببینید. اضافه بر این، اگر تولید نهایی محصول شما احتیاج به قالب یا الگویی داشته باشد شما می توانید در کمترین زمان آن را خودتان بسازید.

گرد آورنده : irsanat.com :( پیمان سرحانی )
تاریخ ارسال :  1397/10/10     
تعداد مشاهده :3969
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : پرینتر سه بعدی


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 89
تاریخ :1403/2/13
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.